Ismerd meg a szomszédaidat, legyél törzsvendég a lakóhelyeden!

Miutcánk Blog

Nassoljunk egészségesebben!

2019. február 03. - G. Szabó Melinda

Ha szeretnénk hétvégére valami desszertet készíteni, de az újévi fogadalmunk megtartása is fontos számunkra (ha épp azt fogadtuk meg, hogy egészségesebben fogunk étkezni, esetleg megszabadulunk néhány kilótól...stb.), vagy már eddig is figyeltünk a bevitt tápanyagok mennyiségére és minőségére, akkor szeretettel ajánlom az alábbi almás pite receptet. Kolléganőmtől kaptam anno egy receptet, de mivel azt nem találtam meg, kénytelen voltam újat keresni. Egyik sem nyerte el a tetszésemet, úgyhogy az eddigi tapasztalatok (na meg a rengeteg TV paprikán látott műsorok :) ) alapján az egyiket elkezdtem átdolgozni egészségesebbre. Nem mondom, hogy nem hizlal, hogy bármennyit meg lehet enni belőle, de mindenesetre egy kevésbé bűnös változat. 

Nos lássuk az összetevőket (23 cm-es formához)

Tésztához:

  • 320 g liszt (én nem sima búzalisztet, hanem "omlós tészta süteményliszt"-et és teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztet használtam felesben)
  • 170 g hideg vaj (nem margarin!)
  • 1 ek kristálycukor (ebből nem spóroltam ki ezt a minimális mennyiséget)
  • 1 tk só
  • kb. 120 ml jéghideg víz

Töltelék:

  • 8-10 db érett alma (szilvával is működik)
  • 150 g cukor (na ezt viszont lecseréltem eritritre)
  • 30 g keményítő
  • 1 csipet só
  • 2 tk vaníliapaszta
  • + ízlés szerint fahéj, vagy lehet venni almás pite fűszer keveréket 
  • + 1/2 citrom leve 
  • + 1 citrom héja
  • + durvára aprított pirított dió  

Kenéshez:

  • 1 db tojás
  • + 1 tk tejföl

Elkészítés:

  1. A tésztához a liszteket elkeverjük a cukorral, sóval, majd a vajjal összemorzsoljuk (ujjbeggyel). A morzsához adjuk fokozatosan a hideg vizet, csak amennyit felvesz, majd simára gyúrjuk, fóliába csomagoljuk és betesszük a hűtőbe 30-60 percre.
  2. A töltelékhez az almákat meghámozzuk, a magházát eltávolítjuk, kockákra vágjuk és ráfacsarjuk a citrom levét. Az eritritet elkeverjük a sóval, keményítővel, citromhéjjal és a fűszerekkel, majd összekeverjük az almával. A diót durvára aprítjuk, egy serpenyőben megpirítjuk és hozzáadjuk a töltelékhez.
  3. Elővesszük a tésztát, majd 2 részre osztjuk (én rácsosat készítettem, úgyhogy 2/3, 1/3 arányba osztottam). A nagyobbikat akkorára nyújtjuk, hogy a túllógjon a sütőformán, majd óvatosan belenyomkodjuk tésztát és betesszük a hűtőbe 10-15 percre. Addig kinyújtjuk a kisebb darabot is és derelyevágóval csíkokra daraboljuk, ezeket egy tányérra vagy tálcára téve betesszük a hűtőbe és kivesszük a formában pihenő részét. A formában lévő tésztát villával megszurkodjuk, sütőpapírt teszünk rá és csicseriborsóval/babbal/lencsével megtöltjük és betesszük a 190 fokosra előmelegített sütőbe 4-5 percre (vakon sütjük), majd kivesszük, leszedjük a sütőpapírral együtt a "nehezéket", tojásfehérjével megkenjük a belsejét és visszatesszük a sütőbe 4-5 percre (a nehezék azért szükséges, hogy ne púposodjon fel a tészta, a tojásfehérjés kenés pedig megvédi a tésztát, hogy ne ázzon el az alma levétől).
  4. Ha kivettük, hűtsük ki teljesen, utána mehet bele az almás töltelék. A tetejére rácsosra fonjuk a csíkokra vágott tésztát, majd megkenjük a tojással elkevert tejföllel (én felhasználtam hozzá a korábban megmaradt fehérjét is) és betesszük a sütőbe kb 50-60 percre.

Osszuk meg a Miutcánkon, vigyünk a szomszédnak is! :)

Jó étvágyat!

img_1869.JPG

img_1870.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miutcank.blog.hu/api/trackback/id/tr614605588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása