Ismerd meg a szomszédaidat, legyél törzsvendég a lakóhelyeden!

Miutcánk Blog

Elég volt a közlekedési emberáldozatokból!

Nyílt levél, követeléseink

2023. július 12. - Miutcánk
A közelmúltban egymás után két esetben is vétlen, kerékpárutakon szabályosan kerékpározókat öltek meg Budapesten.
Úgy gondoljuk, hogy sokkal határozottabb lépésekre van szükség a legvédtelenebb közlekedők biztonságáért.
Számos Európai város sikeres intézkedésekkel közelít a halálos balesetek teljes megszüntetéséhez. Osloban huszadannyi (0,16), a szomszédos Bécsben hatodannyi (0,6) halálos baleset jut százezer lakosra mint Budapesten (2,9), pedig még több autót is birtokolnak.
Alkalmazzuk végre itthon is a súlyos és halálos balesetek számának csökkentésében máshol bevált módszereket!

Ne tekintsünk a közlekedés járulékos veszteségeként az áldozatokra!

Legyen érték minden magyar ember élete! Elvárjuk a rendőrségi vezetőktől, kormányzati, fővárosi és önkormányzati döntéshozóktól, hogy érezzék át pozíciójukból fakadó személyes felelősségüket az elvesztett, tönkrement életekért. Ne késlekedjenek tovább!

Szervezeteink legkésőbb szeptemberben, azután pedig rendszeresen tárgyalóasztalhoz kívánnak ülni, hogy legalább az alábbi 6 pontról egyeztethessünk:

RENDŐRSÉG:

A gyorshajtás lebukási kockázata és büntetési mértéke legyen elrettentő!

  • Sokkal több sebességellenőrző berendezést!
  • 365 napos, folyamatos sebességmérést, ne csak kampányokat!
  • A sebességmérés célja ne annak megvalósulása, hanem a gyorshajtás radikális visszaszorítása legyen! Nem az autóvezetők ellen, hanem az élet védelmében történik, így minden hatásos mérési módszer legyen bevett és engedélyezett!
  • Alkalmazzák az ebben sikeres európai országok példáit és módszertanait!
  • Vezessék be az átlagsebesség-mérést!

Balesetszám-csökkentési célokat!

  • A rendőrség 2023. október 1-ig határozza meg a rövid-, közép- és hosszútávú balesetszám-csökkentési vállalásait!
  • Ezek meghatározásában és számonkérésében működjön együtt az autós, kerékpáros és gyalogos és más érintett civil szervezetekkel!
  • A meghatározott célok teljesüléséről publikáljon éves jelentéseket, majd társadalmi egyeztetést követően hozza meg a szükséges újabb intézkedéseket!
  • Minden egyes halálos balesetet kövessen mélyelemzés, eredményük legyen nyilvános, és épüljön be az intézkedésekbe!
  • A baleseti adatok kezelése legyen nyilvánosan hozzáférhető, könnyen kereshető és kutatható!

Számolják fel az utcai autóversenyeket

  • Szűrjék ki és vonják ki a forgalomból a versenyautóvá tuningolt járműveket!
  • Mérjék a zajszinteket közúti ellenőrzéskor!
  • Ösztönözzék a lakossági bejelentéseket és támaszkodjanak azokra!

KORMÁNY:

Biztosítsa a szükséges anyagi, állományi, tárgyi, és jogszabályi eszközöket!

  • A fokozott ellenőrzés többletköltségeit a bírságok számának és mértékének emelkedéséből finanszírozzák!
  • Zárjanak be minden jogi kiskaput a bírságok elkerülésére!
  • Vezessék be az átlagsebesség mérését, felhasználva az útdíjfigyelő rendszerek kameráit is!
  • Az önkormányzatok is telepíthessenek sebességmérőket, és bírságolhassák a gyorshajtást!
  • A kirívó sebességgel okozott baleset bűncselekmény legyen szabálysértés helyett!
  • Az utcai autóversenyzés és annak szervezése legyen önálló büntetési tétel!
  • Büntessék szigorúbban a szabálytalan autótuningolást!
  • Jelentős forrásokat biztosítsanak a közlekedésbiztonsági szemléletformálásra!
  • Biztosítsák, hogy lakott területen a megengedett legnagyobb sebesség valóban ne lehessen magasabb 50 km/óránál. Sehol se tegyenek kivételt, ahol gyalogosok és kerékpározók mozognak, boltok vagy lakóövezet található az út mentén!
  • Biztosítsanak forrást arra, hogy egyre több lakott helyen alkalmazzanak fizikai forgalomcsillapító eszközöket.

Vezessék be még 2023-ban a legvédtelenebb úthasználókat védő, 7 éve halogatott KRESZ módosításokat!

FŐVÁROS:

Váljanak biztonságossá Budapest útjai!

  • Soron kívüli intézkedési csomaggal és forrás biztosításával kezdjék meg a munkát Közlekedésbiztonsági Stratégia alapján!
  • Vizsgálják felül a frissen elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia sebességhatárait is!
  • Útmenti járdák, megállók, illetve lakóövezetek mellett ne legyen sehol sem a lakott területekre vonatkozó 50 km/h-nál nagyobb sebesség!
  • Sebesség helyett biztonságra optimalizált úttervezést alkalmazzanak, akár ideiglenes fizikai elemekkel is!
  • Legyen minden útburkolati jel jól látható Budapesten!

 

Aláírók:

A járda a gyalogosoké 
Bringakultúra Egyesület
Greenpeace
KÉK - Contemporary Architecture Centre 
Közlekedő Tömeg 
Kulcs a Városhoz, Kulcs a Közélethez Egyesület
Levegő Munkacsoport 
Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség - Maketusz 
Magyar Kerékpárosklub 
Magyar Közlekedési Klub 
Miutcánk
Rehab Critical Mass
Színes Erzsébetváros / Kis Távolságok Városa
Tour de Hongrie
Város és Mobilitás Intézet
Velo Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://miutcank.blog.hu/api/trackback/id/tr2118161138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása